Saygı

ŞİRKETLER MELEK Mİ? ŞEYTAN MI?

Saygı Günenç

 

melek4

Dışarıdan baktığınızda büyüleyici yapılar, büyüleyici dizaynlar ve gözünüzü alacak ışıltılarla dolu plazalar… Bu görüntünün büyüleyiciliğinden sıyrılıp iç işleyişe göz atma şansınız olursa, muhtemelen tam bir karmaşa yumağı görmeniz mümkün olacaktır. Tabi içi dışı bir olan şirketleri saymıyoruz.

Aslında işletme, yerleşimi görünüşü nasıl olursa olsun, işleyişiyle ilgili ipuçlarını bize sürekli veriyor. Örneğin:

*İlk girişte yapmacık olmayan bir gülümsemeyle karşılaşıyorsanız, mutlu çalışanların olma ihtimali yüksek oluyor. En stresli bölümlerden biri olduğu için infoda çalışan kişinin motivasyonu, şirketle ilgili size çok ipucu verecektir. Bir de koridorlarda gezen çalışanların yüzleri infoda ki tebessümü destekliyorsa, hakikaten çalışan memnuniyetini konuşabiliriz.

 *Sağa sola koşturan çalışanlar görüyorsanız, bilin ki şirkette planlı çalışma yapılmıyordur. İşler yetişmiyor, plansız çalışmalar yüzünden, ekstra mesai bile yapılıyordur. Aynı zamanda koşturan çalışanlar, iyi olmayan bir yönetimin habercisidir.

 

melek3

*Şık mobilyaların arasında, çalışanların kullandıkları malzemeler aynı şıklığı taşımıyorsa, şirket kendisini sadece dışarıya karşı iyi göstermeye çalışıyor, ancak işleyişinde çalışanına aynı özeni göstermiyor demektir.

*Şirketin yemekhanesi, mola verilecek alanları(kafeterya, oda vs) ve lavaboları olabildiğince rahat ve bakımlıysa, çalışanları düşünen bir şirket politikasından bahsedebiliriz. Çünkü yoğun iş temposuyla çalışırken, küçük molalar hem işin hafiflemesine hemde çalışanlar arasında ki bağın güçlenmesini sağlıyor. Yemekhanenin ve mola alanlarının bakımlı ve rahat kullanılabilir olması çalışanları motive ediyor ve değerli olduklarının bir göstergesi sayılabiliyor.

melekseytankapak

 

*Duvarlarda, panolarda çalışanları motive edecek görseller/çalışmalar bulunmuyorsa ya da sadece formalite olarak duruyorsa, farklılık yaratacak çalışanlara özel bir şeyler yoksa insan kaynaklarına yeteri kadar önem verilmiyor demektir. Ön planda müşteri ve müşteri memnuniyeti, arka planda iç müşteri ve memnuniyeti yani çalışan memnuniyeti için "insan kaynağının" yeteri kadar önemsenmesi gerekiyor.

businesswoman and 3d connection

*Konuştuğunuz bir çalışan "biz" diyerek şirketinden bahsediyorsa, aidiyet duygusu oluşmuş ve bunu oluşturacak  çalışmalar yapılıyor, yönetici şayet "biz" diyorsa zaten doğru yönetimin sinyalleri veriliyor demektir.

Bir şirketin göründüğü kadar görkemli olup olmadığı hakkında daha birçok ipucu bulunuyor. Ziyaret etmek için gittiğinizde bile bunları görebilir ve saydığımız bu bir durumla yorumlayabilirsiniz. Özellikle mülakat için gidiyorsanız, işte size işe girmeye çalıştığınız şirketin arka perdesini anlamak için kolay ipuçları…

Saygı Günenç

Ekim/2014

 

Saygı Günenç tarafından yazıldı

“ŞİRKETLER MELEK Mİ? ŞEYTAN MI?” Yorumları (2 Adet)

  1. Serkan Dinç dedi ki:

    Biraz mübalağa yapayım; acaba diyorum çok fazla continuum izliyor olabilir miyiz? 🙂

    Aynı durumlar küçük işletmeler içinde geçerli bence, bu sebepten ötürü şirketlere yüklenerek onlara karşı bir ötekileştirmeye gerek olmadığını düşünüyorum.

    Bunun dışında işiniz ile alakalı güzel bir yazı olmuş.

  2. Sabiha dedi ki:

    Henüz o içi dışı bir olanlara denk gelemedim. Sanki sadece hayallerdeler.. Çalışma hayatım boyumca tek arzum, kendimi sadece işime verebileceğim ve karşılığını alacağım bir işyeri olmuştur. Sanırım ben de sadece hayal kuruyorum :)))

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

3.522 okunma

Başa Dön