Saygı

PEKİ YA BEN! NE HİSSETTİĞİMİ BİLİYOR MUSUNUZ?

Saygı Günenç
mülakat
Dikdörtgen bir masa ve bir ucunda; hayatımı etkileyecek sorularla dolu, görüşmeyi yapacak bir İK yetkilisi…
Zamanlamayı iyi yapmalıyım, 
en iyi cevabı vermeliyim, 
ya beni aşağılarsa,
 ya yanıt veremezsem,
ya beni beğenmezse, 
peki ya işi alamazsam!
Her İnsan kaynakları yetkilisi, aday sandalyesine oturmuş ve mutlaka bu anı yaşamıştır. Dolayısıyla bir adayın ne hissettiğini ve ne düşündüğünü oldukça iyi bilir. Ama bazen mülakatlar, işin bir parçası olduğu için sıradanlaşabiliyor ve mesleki olarak duygular hisler, yerini alışkanlığa bırakabiliyor. Ama aday hala aynı heyecanlarla İK yetkilisinin karşısında durmaya devam ediyor…
insan-kaynaklarinin-varligi
İş görüşmesi sırasında adaylara hissettireceğimiz duygu ve kullanacağımız kelimeler (olumlu ya da olumsuz)onların uzun süre akıllarından çıkmayacaktır. Kısaca doğru olmayan mülakat tecrübesi, adayların iş hayatlarını olumsuz etkileyecek, doğru bir mülakat tecrübesi ise güzel başlangıçlara imza atmalarını sağlayıp iş hayatı ile ilgili olumlu düşündürecektir. İşte adayları rahatsız eden ve mülakatın olumsuz olarak hafızlarında yer almasını sağlayan birkaç örnek;-Aday mülakat öncesi o heyecanı yaşarken, İK yetkilisinin (genel müdürün, eğitmenin, psikologun ve mülakatı gerçekleştiren her hangi bir kişinin) randevu saatine uymaması,

-Asık suratlı bir İK yetkilisiyle karşılaşmak, (beden dili duygu ve düşünceleri bu kadar net ifade ederken, aday negatif bir tavrın karşısında nasıl olumlu davranabilir ki?)

-Göz temasının kurulmaması, adayın kendini önemsiz hissetmesi,

-Birbiri ardından klasik mülakat sorularının sorulması ve cevapların yeterli ölçüde dinlenmemesi,

-Adayın sözünün kesilmesi,

-Adayın verdiği cevaplar ile ilgili, İK yetkilisinin yorum yapması ya da şaşırdığını belirten yüz mimiği yapması,

-Adayın bir önceki iş yerinden neden ayrıldığı ile ilgili gereğinden fazla ayrıntı sorulması,

-Mülakatın fazla uzatılması veya ikili sohbete dönmesi,

-Adaya şirket ve pozisyon ile ilgili ayrıntılı bilgi verilmemesi,

-Mülakat sonunda teşekkür ya da veda sözcüğü kullanılmaması,

-Mülakat sonucu ile ilgili geri dönüş yapılmaması.

Bununla ilgili daha bir çok örnek yazılabilir. Aday mülakat sırasında kendini ne kadar güvenli ve iyi hissederse hakkında o kadar ayrıntılı ve net bilgiler verebilecektir. Heyecanını yenecek ve tecrübelerinden başarılarından bahsedebilecektir. Böylece İK yetkilisi o kısa sürede adayla ilgili bir çok doğru bilgi alabilecek ve işe uygunluğunu belirleyebilecektir.

Ayrıca bir İK yetkilisi aynı zamanda şirketin insan kaynağına verdiği önemi yansıtır.  Şirkete başvuran her aday aynı zamanda; işe alınırsa bir iç müşteri, alınmazsa bir dış müşteridir. İK yetkilisi müşterilerine şirketini doğru tanıtmalıdır…

 

Saygı Günenç
Haziran/2013

 

“paylaşmak ayrıcalıktır”
Saygı Günenç tarafından yazıldı

“PEKİ YA BEN! NE HİSSETTİĞİMİ BİLİYOR MUSUNUZ?” Yorumları (2 Adet)

  1. Cem Pınar dedi ki:

    Yoğun bir işe alım sürecinde 400-500 mavi yaka,80-90 da beyaz yaka mülakatında bulunmuştum.Hani şu “buz kırıcı” sorulardan bir demet hazırlayıp soruyordum.Hatta özel bir konu olmasına rağmen biraz sevimli şekilde tuttuğu takımı sorup,ya “heh tamamdır budur işte” diye şakalaşıyorduk,yada “bak olmadı şimdi bir değişiklik istesek ” diye nükte yapıyorduk.
    Heyecan ve stresten dudakları kuruyana su ,terleyene kağıt mendil uzattık.Hiç olumsuz anım olmadı.Mülakatı olumsuz bitenlerle bile sonradan karşılaştığımızda gülümseyerek selamlaştığımızı hatırlarım.

    Saygılarımla

  2. admin dedi ki:

    Olumlu yaklaşımınız, bütün söylemlerinize yansıyor Cem Bey. Bu sebeple mülakatlarınızın rahatsız edici olmayacağı belirgin ve insanlara değer vererek gerçekleştireceğiniz kesin. Asıl önemli olan da bu değil mi?
    Paylaşımınız için teşekkür ederim.
    Saygılarımla.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

2.477 okunma

Başa Dön