Saygı

DİKKAT! İNTERNETTE İZ BIRAKIYORSUNUZ…

Saygı Günenç
internet
 
 
Sosyal medyada size göre masum bir paylaşım, firmalar için çok şey anlatıyor olabilir.
 
Facebook, Twitter ve Linkedin gibi popüler platformlarda veya Youtube ve Vimeo gibi video içerikli sitelerde hemen hemen herkesin bir sosyalmedya hesabı bulunuyor.
 
Çeşitli farklarına karşın hepsinin ortak özelliği; kişisel özelliklerinizin bir kısmını yansıtıyor ve yaptığınız paylaşımlardan dolayı hakkınızda bir fikir veriyor olmaları…Bu yüzden sosyal platformlarda yaptığınız her paylaşım, bir bakıma kim olduğunuzu söylüyor.
 
Sosyal medyanın sadece bir eğlence aracı olarak kullanıldığı dönem sona erdi. Yapılan son araştırmalara göre, işe alım sürecinde şirketler kadrolarına yeni katacakları elemanı Sosyal medya üzerinden takibe alıyor. Aynı şekilde insan kaynakları firmaları da adayların geçmişine dönük, Sosyal medyada aramalar yapabiliyor. Yetkililer bu portallara  bakarak, adayların kötü alışkanlıkları ve arkadaş çevreleriyle kurdukları diyalog gibi kritik unsurları inceleyebiliyor.
 
Bu nedenle, Facebook, Linkedin ve Twitter gibi sosyal ağları kullananların buralarda paylaştıklarına ve kullandıkları usluba dikkat etmeleri gerekiyor.
 
En Çok Facebook Hesabına Bakılıyor
 
Araştırmalar firmaların ‰58’inin işe alacağı kişinin Sosyal medya hesaplarını incelediğini ortaya çıkardı. En çok izledikleriSosyal medya hesapları ise %45 ile Facebook, %35 ile Twitter, % 15 ile Linkedin.
 
Firmalar işe alacağı kişilerin Sosyal medya hesaplarını incelerken en çok adayın Sosyal medyada kullandığı dile ve yayınladığı içeriğe bakıyor.
 
Adayın beğendiği sayfalar, profil fotoğrafının güncel olması ve ortak arkadaşlarının olup olmaması dikkat ettikleri diğer unsurlar arasında yer alıyor. Adayın arkadaş sayısına dikkat eden firmaların sayısı ise son derece az.
 
Ayrıca Facebook’taki beğeniler kimliğinizi ele veriyor… Yine yapılan son araştırmalar Facebook’taki beğenilerin aynı zamanda, kullanıcıların siyasi görüşleri hakkında yüzde 85, bazı kötü alışkanlıkları hakkında ise yüzde 65 oranında doğru bilgiler verdiğini ortaya çıkardı.
 
Sosyal medyada Mesleki Birikimlerin Paylaşılması Önemli
 
Adayın, mesleki birikimlerini paylaşması, özel hayata girmeden kısıtlı bilgi ve fotoğraf paylaşması, genel bilgilerinin güncel olması, sivil toplum örgütlerine yardım eden içerik paylaşması ve firmanın Sosyal medya sayfalarını beğenmiş olması firmalarda olumlu etki yaratan konulardan…
 
Çalıştığı Şirketi Kötülemek
 
Yine adayın Sosyal medyada; çalıştığı şirket ya da çalışma arkadaşları hakkında olumsuz eleştirileri, çalıştığı şirketin kurumsal kimliğine zarar verecek içerik paylaşımı, inancını ve siyasi görüşünü açık açık belli etmesi, mesai saati içinde çok sık mesaj ve fotoğraf paylaşması ve paylaşılan fotoğraflarda özel hayatını deşifre etmesi firmalarda olumsuz etki yaratan konulardan…
 
Eğer kişinin profili, normal yaşamından farklı ise bu onun tutarsız olduğunu gösterir, bu tür tespitler de insan kaynakları için çok önemlidir.
 
Sosyal medya araçlarını kariyeriniz için kullanmak istiyorsanız, paylaşımlarınıza dikkat etmeniz gerekiyor. İş arayan adaylar,Sosyal medyadaki hesaplarını aynı zamanda sosyal CV olarak kullanmalı ve CV’lerde görünmesinden rahatsızlık duyacakları konuları, bu platformlarda kullanmamalılar.
 
Kaynak:globalcv.com
 
Saygı Günenç "paylaşmak ayrıcalıktır"
 
 
Saygı Günenç tarafından yazıldı

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

1.931 okunma

Başa Dön